Wielu przedsiębiorców wie dziś, że marketing szeptany sprawdza się jak najlepsza reklama, zwłaszcza w przypadku mniejszych przedsiębiorstw. Może kiedyś zastanawiałeś się, czy możesz zakupić sobie tego rodzaju reklamę, omijając żmudny proces pozyskiwania stałych i zadowolonych klientów?
Oczywiście, że możesz, ale nie oznacza to, że taka reklama będzie choć w ułamku tak skuteczna, jak tradycyjny szeptany marketing.
Reklama musi nieść się odpowiednimi kanałami
Każdy rodzaj reklamy jest przypisany do określonego kanału. To oznacza, że reklama internetowa pojawia się na przykład w trakcie przeglądania social mediów, a telewizyjna leci w przerwie reklamowej. Tak samo jest w przypadku marketingu szeptanego.
Nie da się sprawić, żeby był one efektowny, jeśli nie będzie pochodzić prosto od naszych zadowolonych klientów. Żadna opłacona agencja nie sprawi, że nasi klienci zaczną sami z siebie i szczerze polecać nasze usługi, o ile sami nie będą chcieli tego zrobić. Jedynym słusznym kanałem marketingu szeptanego jest zadowolony klient dzielący się swoimi doświadczeniami.
Nikt nie zaufa opłaconemu szeptaczowi
Warto jest się też pochylić nad kwestią wiarygodności opłaconego szeptanego marketingu. Nikt nie zastanawia się, czy twoja reklama telewizyjna jest warta zaufania, bo w przypadku tego kanału w ogóle nie jesteśmy do tego przyzwyczajeni. Jednak kiedy jakaś obca osoba osobiście poleca nam jakiegoś sprzedawcę lub usługodawcę, możemy się zacząć zastanawiać.
W końcu nikt nie zrobiłby czegoś takiego, jeśli nie zostałby wcześniej opłacony. A to podważa jego wiarygodność. Kiedy ktoś musi płacić, żeby zorganizować sobie marketing szeptany, to najlepiej świadczy o jakości jego pracy, a w tym wypadku raczej nikogo do siebie nie przekona.
Musisz dobrze wykonywać swoją pracę
Niestety żaden opłacony marketing szeptany nam nie wystarczy, jeśli nasza praca nie będzie najwyższej jakości. Może Ci się wydawać, że to oczywiste, ale im więcej zleceń mamy, tym większa pokusa na nieprzykładanie się do niczego nas nawiedza. Jeśli opłacony marketing szeptany sprowadza do nas coraz więcej osób, widzimy, że nie musimy się starać, żeby znaleźć klientów.
Tylko w przypadku naprawdę dobrze wykonywanej pracy możemy mieć prawdziwy marketing szeptany, który dla małej firmy jest na wagę złota. Dlatego postaraj się wykonywać pracę jak najlepiej i na tym bazuj swoją strategię marketingową.
Nie byłbym tego taki pewny. Jestem przekonany, że w Internecie zjawisko marketingu szeptanego jest powszechnie obecne i nierzadko ciężko jest go rozróżnić.